logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۹۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی:

دولت جدید از سیاست‌های ذلت‌آور پرهیز کند

دولت-جدید-از-سیاست‌های-ذلت‌آور-پرهیز-کند
نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید باید به دنبال تقویت روابط با کشورهای همسایه و هم‌پیمان باشد و از سیاست‌های ذلت‌آور پرهیز کند. بنابراین رئیس جمهور با انتخاب سیاست‌های عزتمندانه آینده‌ای روشن‌تر برای کشور رقم بزند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی اقتصادی دولت روحانی، به ویژه در زمینه برجام و توافقات بین‌المللی، در عمل با وابستگی به مذاکرات خارجی و کاهش تولید داخلی همراه بود اظهار کرد: این دولت نتوانست به خوبی از ظرفیت‌های داخلی بهره‌برداری کند و در نتیجه، مشکلات اقتصادی و تورم افزایش یافت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دلیل مهم این ناکامی‌ها عدم تطبیق نگاه اقتصادی دولت روحانی با واقعیت‌های حکمرانی غربی‌ها و آمریکایی‌ها بود ابراز کرد: در مقابل، شهید رئیسی بر تقویت تولید داخلی، حمایت از صنایع کوچک و متوسط و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید داشت.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از این منظر، شایسته است که دولت منتخب این رویکرد را ادامه دهد و به جای اتکا به مذاکرات خارجی، بر روی ظرفیت‌های داخلی و خودکفایی تمرکز کند.   

باقری افزود: باید توجه داشت که مذاکرات و ارتباطات بین‌المللی از نوع برجام ممکن است به آثار دیگری بیانجامد که لزوماً به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

باقری اضافه کرد: دولت روحانی، به ویژه در زمینه برجام، به دلیل وابستگی به غرب و عدم تحقق وعده‌ها، به عنوان عبرتی برای آینده شناخته شد.

وی تاکید کرد: گرچه تلاش‌های رسانه‌ای علاقمندان به این دولت ممکن است به انکار یا وارونه‌نمایی این واقعیت‌ها منجر شود، اما این رویکرد غیرمقتدرانه و منافی با منافع ملی، عزت و اعتبار کشور را در عرصه بین‌المللی کاهش داد.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل، الگوی رفتاری شهید رئیسی بر عزت ملی و استقلال در سیاست خارجی تأکید دارد. دولت جدید باید به دنبال تقویت روابط با کشورهای همسایه و هم‌پیمان باشد و از سیاست‌های ذلت‌آور پرهیز کند.

باقری گفت: اینجا لازم است به تاثیر و تفاوت وزرای خارجه دو دولت دقت بیشتری کنیم و شهید امیرعبداللهیان به عنوان یکی از نمادهای عزت و اقتدار ملی در عرصه سیاست خارجی و در امتداد مسیر شهید حاج قاسم سلیمانی خوش درخشید و این نشان می‌دهد انتخاب اعضای کابینه چقدر تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: آنچه از رفتار آقای پزشکیان در این ایام مشاهده می‌شود، همراستایی افکار و گفتار ایشان با واقعیت‌هاست. این واقعیت‌ها با سیاست‌های کلی نظام تطبیق دارد.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه قوت شهید رئیسی، فهم صحیح و پایبندی به سیاست‌های کلی نظام بود و بالعکس، پاشنه آشیل دولت روحانی عدم التزام عملی به این سیاست‌ها بود.

باقری ادامه داد: امیدوارم پزشکیان به دیدگاه‌های خود که تبعیت عملی از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است، ملتزم باشد. اگر این التزام در همان راستای شهید رئیسی باشد، حتماً نتایج درخشانی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی در انتخاب اعضای کابینه با انتقاداتی مبنی بر وابستگی به غرب مواجه بود که در پایان دولت اثبات شد این انتقادات وارد بود. این موضوع باعث کاهش کارایی و اثرگذاری دولت شد.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گرچه در دولت شهید رئیسی نیز انتقادات جدی وجود داشت، اما این‌ها بیشتر مربوط به ضعف در همراهی و همپایی با شهید رئیسی در خدمت‌رسانی بود.

باقری عنوان کرد:  اما به لحاظ سیاست‌های اجرایی غالب کابینه همسو با شهید رئیسی، سیاست‌های کلان نظام را پیگیری می‌کردند. 

باقری ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب باید افرادی را انتخاب کند که به اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی پایبند باشند و تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این افراد باید به استقلال اقتصادی و عزت ملی اعتقاد داشته باشند و از وابستگی به غرب پرهیز کنند. با این حال حمایت عمومی از پزشکیان به عنوان رئيس جمهور و همکاران ایشان که به اصول خدمت‌رسانی انقلابی و جهادی ملتزم باشند، می‌تواند به دولت کمک کند تا مسیر پیشرفت و عدالت هموارتر طی شود.

وی افزود: با نگاه به عبرت‌ها و درس‌های حاصل از دو دولت قبل، می‌توانیم به سمت تعالی کشور و رضایت‌مندی عمومی مردم حرکت کنیم.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم پزشکیان با انتخاب سیاست‌های عزتمندانه و توجه به ظرفیت‌های داخلی، آینده‌ای روشن‌تر برای کشور رقم بزند و از خدا می‌خواهیم رئیس‌جمهورمان در کار و تلاش و خدمت‌رسانی خود به ملت بزرگ ایران عزیز و سربلند و پیروز باشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر